Forældresamarbejde

Et godt samarbejde og en tillidsfuld relation med jer forældre er med til at skabe sammenhæng i hverdagen for jeres børn

I børnehaven Valmuen har vi fokus på et åbent, ærligt og tillidsfuldt forældresamarbejde, hvor vi tager udgangspunkt i det enkelte barns og børnehavegruppens trivsel, læring og udvikling.

I løbet af barnets børnehavetid inviterer vi til et par møder, så vi kan skabe et fælles grundlag at samarbejde ud fra. Derudover har I som forældre altid mulighed for en trivselssamtale omkring jeres barns udvikling. Vi sætter stor pris på gensidig kommunikation og har altid fokus på den daglige dialog i forbindelse med afleverings- og afhentningssituationer.

Vi inddrager gerne forældre i vores hverdag og i de emner, vi kører med i løbet af året. Derfor opfordrer og efterspørger vi forældre, som har tid og lyst til at bidrage med deres viden og erfaringer, som passer til emnerne, vi arbejder med. Da vi f.eks. havde emnet ’jorden rundt’, ’besøgte’ vi Thailand, hvor en af fædrene med oprindelse derfra tog thai-specialiteter- og snacks med til børnene og arrangerede, at vi fik besøg af en thaidanser.

Generelt lægger vi stor vægt på sociale arrangementer og har i løbet af året både fællesspisning, forældrekaffe, arbejdsdag og sommerfest.